WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
    INSPEKCJI HANDLOWEJ
            w SZCZECINIE
PRACUJEMY DLA PAŃSTWA OD PONAD 60 LAT
 DBAMY O
 BEZPIECZEŃSTWO
 KONSUMENTA
 KONTROLUJEMY JAKOŚĆ I
 OZNAKOWANIE PRODUKTÓW
 POMAGAMY W
 ROZSTRZYGANIU
 SPORÓW
Błąd
  • Błąd podczas ładowania danych z kanału informacyjnego

- Należy czytać wszelkie dokumenty przed ich podpisaniem (pamiętając także o informacjach pisanych małym drukiem).

- Pamiętajmy, że zakupiony towar bez wad, czyli pełnowartościowy nie podlega zwrotowi– możemy go zwrócić, oddać lub wymienić tylko za zgodą sprzedawcy, ale jest to wyłącznie jego dobra wola , a nie obowiązek. Dlatego przed zakupem zawsze się zastanówmy, czy jest on nam potrzebny, dopytajmy się o wszystkie jego wła ściwości, żebyśmy później mieli mniej problemów.

- Reklamacja towaru może być zgłoszona na piśmie lub ustnie. Jednak w przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji natychmiast, jest obowiązany potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej załatwienia. Pamiętajmy jednak, że korzystniejsze dla nas jest składanie reklamacji w formie pisemnej.

- Jeżeli sprzedawca nie chce przyjąć do rozpatrzenia naszej reklamacji, wówczas sporządzamy w 2 egzemplarzach pismo reklamacyjne; kopię z dowodem nadania zachowujemy dla siebie; co nam się przyda, gdy będziemy jednak chcieli dochodzić swoich racji przed sądem.

- Pamiętajmy o zachowaniu paragonu – jego brak może znacznie utrudnić a nawet uniemożliwić ewentualne reklamowanie towaru.