WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
    INSPEKCJI HANDLOWEJ
            w SZCZECINIE
PRACUJEMY DLA PAŃSTWA OD PONAD 60 LAT
 DBAMY O
 BEZPIECZEŃSTWO
 KONSUMENTA
 KONTROLUJEMY JAKOŚĆ I
 OZNAKOWANIE PRODUKTÓW
 POMAGAMY W
 ROZSTRZYGANIU
 SPORÓW
Błąd
  • Błąd podczas ładowania danych z kanału informacyjnego

Obsługa osób niepełnosprawnych  w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Szczecinie

Wejście do budynku, w którym znajduje się siedziba Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie (budynek Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego) dla osób niepełnosprawnych znajduje się od strony ul. Wały Chrobrego 4 (po prawej stronie schodów głównych - na zewnątrz budynku umieszczone są tablice wskazujące kierunek poruszania się osób niepełnosprawnych w stronę wejścia dostosowanego dla ich potrzeb). Wejście to dostosowane jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu - w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Przy wejściu dla osób niepełnosprawnych znajduje się dzwonek, którym klient powiadamia pracownika o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału dzwonka pracownik informacji ZUW jest zobowiązany do udzielenia pomocy klientowi. Pracownik informacji przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy.

W przypadku ustalenia, że właściwym do załatwienia sprawy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie, to wówczas poprzez telefoniczne powiadomienie sekretariatu Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie Tel. 91/ 422 52 39 lub 423 05 21 przez pracownika informacji Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, pracownik Inspekcji Handlowej niezwłocznie zejdzie do klienta na parter w celu jego obsłużenia.

Każdy pracownik Urzędu, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób niepełnosprawnych, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej, m. in. poprzez udzielenie informacji o sposobie obsługi osób niepełnosprawnych.

 

Delegaturze Urzędu w Koszalinie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie czynny jest punkt obsługi osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu.

Punkt znajduje się w pokoju nr 20 na niskim parterze budynku. Wejście dostosowane dla osób z dysfunkcją narządu ruchu zlokalizowane jest  od strony wystawowej IPN z boku budynku.

Osoba niepełnosprawna po dotarciu do pok. Nr 20 i zapoznaniu się z krótką instrukcją, wybiera w telefonie właściwy, umieszczony w spisie,  numer telefonu pracownika załatwiającego interesującą Go sprawę. Po poinformowaniu pracownika o celu swojej wizyty w Urzędzie  np.: złożenia wniosku, podania, uzyskania informacji o toku załatwianej sprawy, klient oczekuje na przyjście pracownika.

Natomiast wyznaczony pracownik, który odebrał zgłoszenie, po upewnieniu się dotyczącym rodzaju sprawy, schodzi do pok. Nr 20, w którym oczekuje niepełnosprawny klient, przeprowadza wstępną rozmowę z tą osobą, udziela informacji, odbiera dokumenty, przekazuje niezbędne formularze, informuje o procedurze załatwienia sprawy.

 

 


Dostępne formy komunikowania się:

Szczecin:
- pisemnie na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie,  ul. Wały Chrobrego 4,  70-502 Szczecin
- telefonicznie: 91/ 422 52 39 lub 91/ 422 05 21
- faksem: 91/ 422 54 41
- elektronicznie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- strona internetowa – wiih.pomorzezachodnie.pl  - poprzez e-Puap

Koszalin:
- pisemnie na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie, Delegatura w Koszalinie ul. Andersa 34, 75-950 Koszalin
- telefonicznie: 94/ 34 28 205
- faksem: 94/ 34 26 291
- elektronicznie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- strona internetowa – wiih.pomorzezachodnie.pl  - poprzez e-Puap


Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza migowego.
Tłumacze są zobowiązani do zachowania poufności treści tłumaczeń wykonywanych w ramach świadczenia usługi zgodnie z zasadami etyki zawodowej tłumacza języka migowego.
Świadczenie usługi dla osoby uprawnionej będzie bezpłatne i realizowane będzie podczas wizyty osoby uprawnionej w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie oraz w Delegaturze w Koszalinie.
Zgodnie z przepisami, osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z wyżej opisanej metody komunikowania się z naszym Urzędem  (w sprawach, dla których właściwy jest Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej), proszona jest o zgłoszenie (e-mailem, faksem, listownie lub poprzez inną osobę telefonicznie) tego faktu co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia (z wyłączeniem sytuacji nagłych) do:

Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie,
ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
fax: 91 422 54 41, tel. 91 423 05 21.

Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Koszalinie
ul. Władysława. Andersa 34, 75-950 Koszalin 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
fax: 94 34 26 291
tel. 94 34 28 205



Informacja przygotowana na podstawie Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. nr 209, poz. 1243).