- Błąd
-
- Błąd podczas ładowania danych z kanału informacyjnego
GWARANCJA w ujęciu nowych przepisów, to uprawnienie udzielane kupującemu przez gwaranta (producent, sprzedawca) polegające na przyjęciu odpowiedzialności przez tegoż gwaranta za właściwości sprzedanego towaru konsumpcyjnego, określone w oświadczeniu gwaranta (dokument gwarancyjny, reklama)
CECHY GWARANCJI:
UWAGA : Fakt udzielenia gwarancji na sprzedany towar konsumpcyjny nie pozbawia kupującego możliwości korzystania z uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową (czyli kupujący może korzystać ze swoich uprawnień wynikających zarówno z faktu stwierdzenia niezgodności towaru z umowa, jak i z gwarancji).
UWAGA : Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta, tj. np. oświadczenie typu: “Towar objęty jest 2 letnią gwarancją” nie jest udzieleniem gwarancji. Konieczne jest wskazanie warunków gwarancji.
OŚWIADCZENIE GWARANCYJNE może być zawarte w:
OŚWIADCZENIE GWARANCYJNE POWINNO ZAWIERAĆ jasne, zrozumiałe i niewprowadzające w błąd informacje w jęz. polskim, wystarczające do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego.
UWAGA: Uchybienie powyższym wymaganiom nie ma wpływu na ważność gwarancji.
DOKUMENT GWARANCYJNY POWINIEN ZAWIERAĆ podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w szczególności:
SPRZEDAWCA UDZIELAJĄCY GWARANCJI:
powinien sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.
Podstawa prawna:
art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. nr 141 poz. 1176 ze zm.).