WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
    INSPEKCJI HANDLOWEJ
            w SZCZECINIE
PRACUJEMY DLA PAŃSTWA OD PONAD 60 LAT
 DBAMY O
 BEZPIECZEŃSTWO
 KONSUMENTA
 KONTROLUJEMY JAKOŚĆ I
 OZNAKOWANIE PRODUKTÓW
 POMAGAMY W
 ROZSTRZYGANIU
 SPORÓW
Błąd
  • Błąd podczas ładowania danych z kanału informacyjnego

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta w dniu 15 marca 2011r. Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej Ewa Kryjom wraz z Wojewodą Zachodniopomorskim Marcinem Zydorowiczem wręczyli certyfikaty „Przedsiębiorca przyjazny konsumentom”. 

 

Certyfikaty wręczone zostały po raz drugi.  Inicjatywa ta ma na celu wyróżnienie i jednocześnie podziękowanie tym przedsiębiorcom, którzy mają wolę polubownego rozstrzygania spraw z konsumentami i aktywnie uczestniczą w organizowanych przez Inspekcję Handlową mediacjach i w rozprawach przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim. Warto przy tym zaznaczyć, że zarówno mediacje, jak i postępowanie przed sądem polubownym są alternatywnymi dla sądownictwa powszechnego metodami rozstrzygania sporów o prawa majątkowe. Ideą funkcjonowania tych instytucji jest jednak to, że aby doszło do spotkania dwóch zwaśnionych stron, obie muszą mieć wolę spotkania i podjęcia dialogu. Tak właśnie jest w przypadku przedsiębiorców, którzy otrzymali certyfikaty. Certyfikaty wręczone przez Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej wyróżniają właśnie tych, którzy mają chęć podejmowania dialogu, którzy niejednokrotnie choć przegrywają spór z konsumentem, to nadal gotowi są zrobić krok do przodu i na nowo podjąć rozmowę.

 

W 2010r. odbyło się 988 mediacji i 196 spraw przed Stałym Polubownym Sadem Konsumenckim.

 

W bieżącym roku certyfikaty otrzymało 25 przedsiębiorców, tj.:

1)  za uczestnictwo w mediacjach i postępowaniach przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim:

- „ECCO SHOES POLAND” Sp. z o.o.,

- DEICHMANN-OBUWIE” Sp. z o.o. - C.H. „Galaxy” w Szczecinie,

- CARREFOUR POLSKA” Sp. z o.o.,

- Andrzej Bartyga „INFRASPORT”,

- „T&M” Sp. z o.o.,

2) za uczestnictwo przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim:

- Marcin Szymko „ACKERMANN”,

- „KAZAR FOOTWEAR” Sp. z o.o.,

- „BATA POLAND” Sp. z o.o. – C.H. „Turzyn” w Szczecinie,

- „BATA POLAND” Sp. z o.o. – C.H. „Galaxy” w Szczecinie,

- Sławomir Modzelewski „VIST”,

- „DPS. Sp. z o.o.” Spółka Komandytowa,

- Elżbieta Sokołowska „ELLA”,

- Katarzyna Kotuła „SPRINTER 2”,

3) za uczestnictwo w mediacjach:

- Jaromir Chojecki „TWINS” s.c.,

- „NG2” S.A.,

- Krystyna Ignaciuk „KI”,

- Józef Michalak,

- „NEW YORKER POLSKA” Sp. z o.o.,

- Wioletta Kabza,

- Katowickie Przedsiębiorstwo Meblowe „AGATA” S.A.,

- F.H. „ACTIVE” Sp.J. Kaczmarska M. i Hajduk A.,

- Janusz Tomaszewski,

- Barbara Wiśniewska,

- Stefan Pisula F.H. „GENETIC”,

- Dariusz Kopaczewski F.H. „DAMA”. 

Światowy Dzień Konsumenta ustanowiony został w 1983r. w rocznicę przemówienia (15.03.1962r.) prezydenta Johna Kennedy`ego w Kongresie USA. To wówczas z jego ust padło słynne stwierdzenie „konsumenci to my wszyscy”. Było to pierwsze w historii publiczne uznanie praw konsumentów i wyraźne zaakcentowanie potrzeby ochrony konsumentów. Wówczas prezydent sformułował cztery podstawowe prawa konsumenta – do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i do bycia wysłuchanym.

 

Warto zobaczyć

Warto przeczytać

Gościmy

Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.