WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
    INSPEKCJI HANDLOWEJ
            w SZCZECINIE
PRACUJEMY DLA PAŃSTWA OD PONAD 60 LAT
 DBAMY O
 BEZPIECZEŃSTWO
 KONSUMENTA
 KONTROLUJEMY JAKOŚĆ I
 OZNAKOWANIE PRODUKTÓW
 POMAGAMY W
 ROZSTRZYGANIU
 SPORÓW
Błąd
  • Błąd podczas ładowania danych z kanału informacyjnego

Zabawka jest to wyrób zaprojektowany lub przewidziany do zabawy oraz wyrób, który ze względu na swoje cechy charakterystyczne lub wygląd może być użyty do zabawy przez dzieci w wieku poniżej 14 lat.

Kwestie związane z bezpieczeństwem zabawek reguluje rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 5 kwietnia 2011r. w sprawie zasadniczych wymagań dla zabawek (Dz. U. Nr 83, poz. 454 ze zm.). Rozporządzenie to obowiązuje od 20.07.2011r. Wcześniej natomiast obowiązywało rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 listopada 2003r. w sprawie zasadniczych wymagań dla zabawek (Dz. U. Nr 210, poz. 2045).

Czytaj więcej...

Problemy z cenami – towary albo nie są oznaczone cenami, albo są oznaczone nieprawidłowo; czytniki nawet jeżeli są, to nie działają; towary są przez konsumentów przekładane;

  • Promocje – często podawana jest na wywieszkach informacja typu: „kasety, płyty już od 10 zł”. Okazuje się, że w cenie 10 złotych sprzedaje się niewielki procent asortymentu, pozostałe są w cenach dużo wyższych; bardzo często te towary, które dzisiaj są określane jako sprzedawane w promocji, faktycznie nigdy w promocji nie były – konsument jest przekonany, że skoro dzisiaj może coś kupić za 5 zł, to wczoraj cena tego artykułu wynosiła więcej – w rzeczywistości bywa odwrotnie;

Czytaj więcej...

Inspekcja Handlowa prowadzi listę rzeczoznawców do spraw jakości produktów lub usług. Na liście funkcjonują rzeczoznawcy np. do spraw jakości obuwia, odzieży, specjalizujący się w motoryzacji, elektronice. Wpis na listę dokonywany jest na wniosek rzeczoznawcy. Nie znaczy to oczywiście, że na listę wpisany może zostać każdy, kto tylko zadeklaruje taką chęć. Swoje umiejętności należy udokumentować dyplomami ukończenia szkół, kursów, szkoleń. Szczególnie cenne jest również doświadczenie zawodowe.

Czytaj więcej...

Jeśli okaże się, że są problemy z paliwem:

  1. Najczęściej awaria następuje niemal od razu po zatankowaniu paliwa złej jakości. W pierwszej kolejności należy więc zwrócić się z reklamacją i paragonem do stacji paliw. Sprzedawca, jak w przypadku każdego towaru, powinien reklamację przyjąć. Warto przygotować zgłoszenie reklamacyjne na piśmie w dwóch egzemplarzach (zwykła kartka ze swoim żądaniem, danymi, data zakupu, datą). Jeden egzemplarz wręczamy sprzedawcy, drugi zostawiamy sobie z potwierdzeniem przyjęcia przez pracownika stacji.

Czytaj więcej...